All-time high for Biologen med nye nettsider, kampanjer og målrettede aktiviteter på SoMe
Biologen er et moderne hotell i vakre omgivelser ytterst i havgapet på Herdla. Hotellet har en innholdsrik historie som strekker seg helt tilbake til 1922, da bygget var en marinbiologisk forskningsstasjon med både internasjonale vitenskapsmenn og kongelige som besøkende. I 2022 ble hotellet totalrenovert og en helt ny del for kurs og konferanse ble lagt til. Nå tilbyr Biologen kulinariske opplevelser med lokale råvarer, et rikt vinkart, ro for sjelen og en fantastisk seng å sove i.
Vårt oppdrag
Biologen trengte en hands-on marketing partner for å bistå med branding og markedsføring, løpende oppdatering av nettsiden, samt kreativt markedsarbeid for å fremme denne fantastiske plassen.
“En fryd å samarbeide med dere! Kreative, effektive og dyktige"
- Inga Marie S. Haugland, Hotellsjef Biologen Herdla
Arbeidsprosess
Vi startet med en grundig kartlegging for å definere ulike målgrupper og personas, slik at Biologen kan treffe rett publikum med relevant budskap. Basert på dette utarbeidet vi også en skreddersydd strategi med klare prioriteringer, inkludert hvilke kanaler Biologen burde fokusere på for å maksimere synlighet. Vi opprettet en LinkedIn-konto med en målrettet strategi om å bygge kjennskap og tilstedeværelse i kurs-og konferansemarkedet.
Under kartleggingsfasen avdekket vi også et behov for å forbedre hjemmesiden, spesielt innen konverteringsoptimalisering, visuell kommunikasjon og brukervennlighet. For å sikre at Biologens nettside virkelig fungerer som et vindu mot verden, og samtidig tilbyr en sømløs brukervennlighet, valgte vi å bygge den opp på nytt og gi den en oppdatert look and feel.
Ta gjerne en kikk her: www.biologenherdla.no -
Ta en kikk på den nye siden
Resultat
Vi er fortsatt bare i starten, men etter å ha jobbet systematisk med annonsering og organisk innhold i noen måneder, kombinert med en forbedret hjemmeside, har vi sett gode resultater på målene vi satt. Biologen har oppnådd god vekst i samtlige SoMe-kanaler, heriblant LinkedIn hvor den foreløpige strategien har vært å jobbe organsik, noe som har resultert i at engasjementfrekvensen øker og ligger på et høyt snitt fra oppstart.
Dette har gitt gode resultater for hotellet som har lagt bak seg en all-time high måned og er på full fart mot neste.
Vi er kun i den spede begynnelse med å skape vekst for denne fantastiske plassen og vi gleder oss til fortsettelsen.
September 13, 2024